مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی کتاب مرد داستان فروش

معرفی کتاب مرد داستان فروش

معرفی کتاب مرد داستان فروش

نویسنده پرآوازه کتاب «دنیای سوفی»، یوستین گوردر در سال ۲۰۰۱ کتاب «مرد داستان‌فروش» را به دوست‌داران کتاب عرضه کرد. نویسنده‌ی فلسفی یوستین گوردر در سال ۱۹۵۲ در نروژ دیده به جهان گشود. وی رمان‌نویس و خالق داستان‌های کوتاه فلسفی برای نوجوانان و جوانان می‌باشد. گوردر فارغ‌التحصیل رشته الهیات، فلسفه و ادبیات از دانشگاه اسلو است و به مدت ده سال در دبیرستان‌ها به تدریس مشغول بود. معروف‌ترین رمان وی دنیای سوفی است که فیلم و بازی‌ای هم با اقتباس از این کتاب ساخته شده است. از دیگر آثار وی می‌توان به مرد غیرقابل اعتماد، قصری در پیرینه، دنیای انا و... اشاره کرد.

کتاب مرد داستان فروش برخلاف دیگر کتاب‌های وی که حول و حوش مسائل فلسفی و پاسخ به پرسش‌های فلسفی‌ست؛ به روایت داستانی با ساختار مدرن می‌پردازد. گوردر در این اثر به روایت زندگی مردی می‌پردازد که از قوه تخیل بالایی برخوردار است و داستان‌هایی در ژانرهای مختلف خلق می‌کند اما خودش هرگز دست به قلم نمی‌شود، داستانی نمی‌نویسد و ایده‌هایش را به نویسنده‌های جوان می‌فروشد. به گفته مترجم کتاب «خانم خرمی پور»، در آلمان و سایر کشور‌های اروپایی مرد داستان فروش و دنیای سوفی از پرفروش‌ترین آثار این نویسنده‌ نروژی محسوب می‌شود. -

برشی از کتاب:

همیشه این مساله برایم مطرح بوده که تا جای ممکن ایده‌ایم را که بعدها آن را سوژه یا موضوع نامیدم جمع کنم. شاید من با آن شکارچی قابل مقایسه باشم که به نظر او شکار حیوانات کمیاب بسیار عالی است، اما نمی‌خواهد که خودش شاهد تکه تکه و پخته شدن و از ریخت افتادن شکارش باشد. یک چنین شکارچی‌یی حتی می‌تواند گیاه‌خوار هم باشد و البته که بین شکارچی ماهری بودن و گیاهخواری هیچ تناقضی وجود ندارد البته این احتمال هم وجود دارد که او رژیم داشته باشد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده